Bienvenudo a Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu Bienvenudo a Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu

Bienvenudo a Miami

Door: Roy en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Roy en Anneke

02 November 2012 | Verenigde Staten, Miami

Nee he net klaar met verslag krijg ik storing kan ik weer opnieuw gaan tikken. Nou ja zeg...
We zijn dus na vlucht van 3 uur naar Lissabon en vervolgens daar overgestapt op 9 uur durende vlucht naar Miami aangekomen. Sinds onze vlucht naar Nieuw Zeeland een aantal jaar geleden trekken we die lange vluchten slecht meer. Ik hoor jullie denken waarom gaan jullie dan maar als je eenmaal op de plaats van bestemming bent is het te leuk en vergeet je het weer. De douane was deze keer erg snel, zelfs op Lissabon erg karig. Geen bodyscans, uitkleedpartijen, foto's en vingerafdrukken deze keer. We konden dus snel door om de huurauto op te halen. We hadden de keuze uit 1 auto, een lelijke Jeep met kenteken uit Maryland maar die wilde we niet. 10 minuten gewacht en toen kwam er een wiite Ford Escape wat nu ons vervoersmiddel is geworden. In Nederland hadden we aangegeven een 2e bestuurder te willen en ik ben er vanuit gegaan hier ook voor betaald te hebben maar dat was niet zo. Aangezien Roy een automaat niets vind en rijden in een vreemd land ook geen fan van is het zo gelaten. Ik ga dus alles rijden, gelukkig zijn het kleine stukjes deze keer. Na aankomst bij ons hotel wat aan South beach ligt, naast het hotel van Gloria Estefan (zangeres van de Miami sound machine voor de jongere lezers onder ons..) en een snelle deo douche lekker aan de wandel gegaan. Aantal foto's gemaakt van de verlichte art deco gebouwen waar Miami zo beroemd van is. Een heerlijke empanada gegeten bij Manolo's onder het genot van Argentijns voetbal wat op de schermen werd uitgezonden. Er wonen heel veel Argentijnen hier, vorige week had de zaak nog zwart gestaan van de mensen met Boca tegen Riverplate. Bracht ons weer even terug naar onze reis van vorig jaar. Ook gezocht naar een Sunpass die we hier nodig hebben voor de tolwegen. De autoverhuurder vroeg er
$8,- per dag voor de afzetters! Er zijn ook tolpoortjes o.a. op de Turnpike waar geen mensen bij de poortjes zitten om aan te betalen dus we moeten wel zo'n pas hebben om niet tegen een boete aan te lopen. Er gaat dan tegoed van je Visa af.
Inmiddels is het hiet bijna 08.00 uur geworden en begint Roy ook te ontwaken. Ik was zoals verwacht om 06.00 uur wakker door het tijdsverschil. Hopen dat ik vannacht beter slaap. Ik lig al met oordoppen omdat we naast de airco en glasbak liggen van de restaurants beneden.
Dat was de eerste dag, het avontuur is begonnen. X

• 02 November 2012 - 13:30

Jurien:

Klinkt als een goed begin! Sterkte met de jetlag en veel plezier!