Walvisbay - Reisverslag uit Hentiesbaai, Namibië van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu Walvisbay - Reisverslag uit Hentiesbaai, Namibië van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu

Walvisbay

Door: Roy en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Roy en Anneke

08 November 2014 | Namibië, Hentiesbaai

Donderdag 6 november. Walvisbay
Josef onze aardige ober kwam ons uitzwaaien op de Solitaire guest farm. Hem zeep, lotion, shampoo en stickers voor zijn kindje gegeven. De hondjes nog een knuffel gegeven en daar gingen we weer, op naar Walvisbay. Weer een mooie route door berglandschap, canyons en woestijn tot we bij de oceaan aankwamen. Het is hier dan ook meteen veel koeler en bewolkt. Tank en portomonnee weer gevuld en zijn toen naar de flamingo's gaan kijken die zich hier met duizenden bevinden. Daarna voor de stedelijke onderbreking wat winkels af gegaan en allebei een shirt gekocht voor wel 3,- Hangt een goede sfeer hier bevinden ons lekker tussen de locals. De meeste mensen kiezen voor Swakopmund om te overnachten maar wij vinden dat te toeristisch. Na de 'Lyon des Sables' te hebben gereserveerd (op aanraden van de Nederlanders die bij het ballonvaren werken) nog even met de Franse chefkok staan praten over van alles en nog wat. 's Avonds heerlijk gegeten al gingen de 6 gangen in een moordend tempo. Niet eens tijd mijn BOB wijntjes op te drinken. En terwijl ik met de ene gang nog bezig was kwam het bestek voor de volgende gang al. Toen we er iets van zeiden was het antwoord dat de chef dat bepaald. Blijft een eigenwijze Fransman... Kregen een extra dessert omdat ze eigenlijk vonden dat we gelijk hadden. 7 gangen eten in een restaurant voor € 35,- pp incl. de wijn onder leiding van een chef die meerdere malen is uitgeroepen tot chef van Namibie, een prachtige regenboog en zonsondergang, uiteindelijk toch weer een fijne belevenis. Hadden we in Nerderland maar zo'n prijs / kwaliteit verhouding :-)
Km stand 25981

Vrijdag 7 november, Henties Bay
Laatste week is alweer ingegaan, wat gaat het toch weer snel. Helaas ook vandaag bewolkt. Om 07.30 uur aan het ontbijt in Klipdrift B&B bij geiten wollen sok Kees die samen met zijn gezin al 44 jaar in Namibie woont. Daarna nog even lang de swaggers.com winkel om een cap voor neef Jarno te kopen omdat ze hier ietwat goedkoper zijn. En op naar Swakopmund voor onze lie down sandboard experience. Je kan in deze plaats uit een hoop activiteiten kiezen maar deze hadden we nog nooit gedaan. Bij de eerste duin denk je we zijn gek en bij de volgende wil je al hoger en harder. Echt zo een kick om met bijna 80 km per uur van een duin af te stuiven op een stukje zachtboard. Het enige nadeel is dat je de duin ook weer op moet klimmen, en dat is goed pittig kan ik je melden. Nu eten we de verbrande calorieen er ook ruimschoots weer bij dus beetje beweging waren we wel aan toe. Na ons adrenaline avontuur geprobeerd het zand er wat af te kloppen en in Swakopmund rond gelopen en winkels bekeken maar daar waren we na een uurtje wel mee klaar. Een soort Duitse enclave is het, niet echt wat we deze vakantie willen doen. Ze hadden er wel sushi en een supermarkt met heel veel lekkers (incl. muntdrop en krijtjes) Dit gedeelte van de kust is het vakantieoord van de Namibieers zelf om de warme temperatuur van het binnenland te ontvluchten. Wordt ook veel aan zeevissen gedaan.
Net aangekomen in Henties Bay bij Haust Estnic B&B bij een hele aardige mevrouw waar we meteen een knuffel van kregen. Wist zij veel dat we meuren als een malle en heel goor zijn. Even lekker zand eraf douchen, visje eten bij de Fishy corner en genieten van ons bed want de komende 3 dagen slapen we weer in onze bungalow. Morgen een lange reisdag langs de Skeleton coast.
Km stand 26106

• 08 November 2014 - 13:54

Jo:

Goeie verslagen hoor, geniet helemaal mee ;)
    Wij zijn inmiddels thuis, eerste wasje gedraaid. Veel plezier nog in jullie laatste week!
    Kus, Jo

• 08 November 2014 - 15:11

Jurien:

Geniet van jullie laatste week lieverds! De reisverhalen zijn inderdaad geweldig! Liefs.

• 08 November 2014 - 19:44

Rina:

Hallo Roy en Anneke, ik geniet van jullie reisverslag, nog veel plezier de laatste dagen, en veilig weer thuis komen. Gr. Rina