Damaraland - Reisverslag uit Outjo, Namibië van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu Damaraland - Reisverslag uit Outjo, Namibië van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu

Damaraland

Door: Roy en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Roy en Anneke

09 November 2014 | Namibië, Outjo

Zaterdag 8 november
Een lekker ontbijtje van Annetji gekregen, een praatgrage gezellige Zuid Afrikaanse dame van de B&B waar we vannacht heerlijk hebben geslapen. Overal moesten we naar kijken en in schrijven. Duidelijk geval van een ongezellige man hebben en een B&B beginnen voor de nodige aandacht. Om 09.15 uur de deur uit voor onze reisdag van 400 km, ijs gekocht voor in de koeler en vlees voor de braai. Nog ff tanken en toen ging het mis... De benzine was op! Was in alle jaren dat de beste man het station had 2x gebeurd en dit was de 3e. Wat nu? Konden een andere route gaan rijden die de meeste mensen doen maar wij wilde toch liever de eenzame Skeleton coast weg gaan rijden. Deze bijzondere weg loopt tussen de oceaan en de woestijn in en je komt hier op een verdwaalde visser niemand tegen. Dus weer terug naar Swakopmund (75 km) om daar 'even' te gaan tanken en weer terug. Toen we weer voorbij Henties reden en aan deze weg begonnen begon onze tankmeter wel heel hard te dalen en twijfelden wij of we het volgende tankstation op 400 km wel zouden halen. Dus geen risico en de auto weer omgedraaid. Zo stonden we dus halve tank verbruikt, 200 km en 2,5 uur later weer in Henties, waar nog steeds geen benzine was. Dan toch maar aan de toeristische route begonnen naar onze camping helaas geen andere optie. Onderweg veel kraampjes van Herero vrouwen die met hun meuk proberen wat te verdienen. Maar ja wij moesten door dus geen tijd om te stoppen.
Dat zoiets wat thuis zo simpel is dan zoveel gevolgen heeft hoort bij Afrika maar leuk is anders. Toen we bijna bij de campground waren stonden er nog wel 2 giraffen midden op de weg en nog 4 in de berm dus dat was bonus. Na 632 km reden we om 18.00 uur gebroken, maar veilig, de Hoada campsite op. Na het zien van onze ruime plek met openlucht keuken, douche en toilet in de rotsen is het leed van de dag snel vergeten en hebben we weer een verhaal te vertellen. Tent opgezet en met een drankje bij het in de rotsen uitgehouwen zwembadje van het weidse uitzicht van Damaraland en de zonsondergang genoten. Nog even gehoord dat er gisteren een grote mannetjes olifant over de camping liep en ook de bavianen zijn hier goed vertegenwoordigd. Dat zal lekker slapen onder ons zeiltje, veilig idee ook!
Oh ja, inmiddels weten we dat de auto ongeveer 1:13 loopt en er een knopje zit waaraan je kan zien hoeveel kilometer je nog op je tank kunt rijden. Domme toeristen en nitwits die we zijn. Toch wat geleerd vandaag ;-)
Km stand 26738

Zondag 9 november
Om 6 uur was het vuurtje bij de donkey alweer aangestoken om onze openlucht douche van warm water te voorzien. Nog even uurtje liggen soezen omdat we behoorlijk op waren van gisteren. Geen last gehad van de beesten overigens. Ook besloten om de route van vandaag in te korten en het versteende woud en de organ pipes te laten voor wat ze zijn. Allebei te moe en geen zin in veel auto vandaag. Omdat er veel vliegende beestjes zaten op de camping, die ook je oor ingingen, snel de boel ingepakt en onderweg een broodje gegeten. Onderweg giraf, kudu's, wrattenzwijnen en veel termietenheuvels gezien. Helaas nog geen olifanten, wel veel waarschuwingsborden voor ze langs de weg. Kwamen om 12.00 uur bij de super mooie en dure Toshari lodge het terrein opgereden, was gelukkig geen probleem dat we er al waren. Kregen een heerlijk welkomsdrankje aangeboden ondanks dat wij hier op een van de 3 plaatsen kamperen voor nog geen 18,- We mogen ook van alle faciliteiten gebruik maken. Heel tof! Ook maar meteen diner en ontbijt geboekt, verdienen ze nog iets aan ons ;-)
Liggen nu met een drankje heerlijk aan het zwembad al laat de zon het de laatste paar dagen wat afweten, de temperatuur is prima. Roy heeft de radio aan voor Cambuur - Ajax. Morgen Etosha voor een hele dag openlucht dierentuin.
Km stand 27043

• 10 November 2014 - 10:52

Rudolph:

Haha, mooie verhalen weer! Overigens wel fijn dat jullie wel internet hebben en ik in het stadion niet om Roy op de hoogte te houden;)