Etosha en Waterberg - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu Etosha en Waterberg - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu

Etosha en Waterberg

Door: Roy en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Roy en Anneke

13 November 2014 | Namibië, Windhoek

Maandag 10 november
We wisten natuurlijk niet of de tent waterdicht zou zijn en toen we daar aankwamen bleek mijn slaapzak voor de helft al zeiknat. Toch maar proberen te slapen maar met een snurkende onrustige man en een natte tent ging dat mij niet lukken. Ben maar in de auto verder gegaan zo goed en kwaad als dat ging en Roy heeft prima in de tent geslapen. Tijdens het nachtelijke plasje was het gelukkig droog omdat deze nl. ook niet overdekt was maar in de buitenlucht. 's Ochtends lekker ontbeten en Etosha in na de complimenten van de receptie dat wij niet van die vervelende zeurende toeristen waren en bleven lachen ondanks alles. Veel beesten gezien; giraf, zebra, gnoe, olifant, springbok, impala, antilope, jakhals, hyena, stuisvogels, zwarte neushoorns, wrattenzwijn, eekhoorns, vogeltjes en andere ondefineerbaar spul. Echt genoten. Helaas wel in de slib geraakt en bijna van de weg af. Door de stuurkunsten van manlief en een engeltje gelukkig goed afgelopen en stonden we overdwars op de weg in de berm. Wel goed geschrokken! En het stomme was dat we op een, voor begrippen hier, prima wegdek reden. Op de Namutoni camping in Etosha zelf ons tentje opgezet, natte zooi uitgehangen wat nog niet droog was en pasta gemaakt. Bij de waterhole gaan kijken waarvan het licht het niet deed. Liggen nu voor de laatste nacht in ons riante onderkomen en begint wederom te regenen. Ook nooit rekening mee gehouden dat het hier zou regenen in Namibie. Not amusing maar de regentijd is begonnen.
Km stand 27381

Dinsdag 11 november
Om 07.00 uur gaan rijden en nog 2 uurtjes in Etosha rond gereden. Bij de gate ons afgemeld en off we go. Onderweg een heerlijk ruikende lift mevrouw meegenomen die er al 3 uur stond te wachten op een lift. Ze moest naar Tsumeb en wij ook. Na haar te hebben afgezet hebben we in de mall nog wat gewinkeld en allebei een paar Adidas gekocht. Verder via Otjwarongo naar Waterberg park waar we 2 nachten in een decadente bungalow verblijven op een berg. Bij de toegangsweg een meisje en meurende man een lift gegeven richting de lodge. Dat meisje, met alleen een plastic tasje, moest hierna nog 150 km. geen idee hoe ze dat doen als ze blijven steken in dit uitgestrekte land. Bij de lodge aangekomen werd onze baggage naar de bungalow gebracht per karretje. Theo vond het erg grappig hoeveel zooi eruit de auto kwam. De campingtas is weer ingepakt en hebben heerlijk bij ons eigen zwembad met een drankje van het uitzicht zitten genieten. We kunnen echt mega ver kijken over Waterberg. Decadente bofkonten zijn we! Om 19.00 uur konden we aanschuiven voor het diner, niet heel bijzonder maar het smaakte. Weer eens kudu, waarom ze toch denken dat alle toeristen game willen eten geen idee! Zou best weer eens een stukje kip willen of salade. Al dat vlees komt mijn oren uit. Liggen nu in ons riante grote bed met de gordijnen voor de schuifpui open zodat we naar het onweer kunnen kijken wat heel vet is. En regent heel hard op ons aluminium dak ;-)
Km stand 27826

Woensdag 12 november
Om 06.00 uur (standaard) wakker van de vogels en de zon die op komt. Stevig ontbeten en om 08.00 uur op pad met JJ, onze ranger waarmee we een wandel tracking gingen doen. Als eerste neushoorns gespot op 10 meter afstand met alleen een struikje er tussen in. Best spannend maar gave ervaring! Daarna nog via de voetafdrukken kudu 's en giraffen gespot. Kwamen om 12.30 uur lekker bezweet terug in de lodge. JJ moest ook nog even zeggen dat hij niet had verwacht dat wij de tocht konden volhouden omdat we toch allebei wat zwaarder waren. Dank u! Nu hebben we er beide best een en ander bij gegeten hier maar is gewoon een ochtendje lopen toch? Was echt een hele gave ervaring, veel gevraagd aan hem en hij kon ook een hoop over de natuur vertellen. Had jaren bij de bushman geleefd en hier zijn ervaring opgedaan. Enthousiaste kerel. De middag lekker bij ons zwembad boekjes gelezen. Hadden bij diner wederom kudu, in goulash vorm deze keer. Deze plek is de duurste waar we slapen maar het eten is echt het minste van allemaal. Het is niet vies maar we zijn wel klaar met buffetten en standaard toeristen menu's willen gewoon zelf weer wat kunnen kiezen wat we wilen eten.
Geen km gereden vandaag.

Donderdag 13 november
Heerlijk geen wekker en uitgeslapen tot 06.30 uur ;-) Ontbeten, tassen ingepakt en daar gingen we weer onze berg af. Nog even laatste uurtje dirt road rijden en dan scheuren over het asfalt op naar Windhoek. Onderweg in Okahandja gestopt bij Piet's biltong om nog een kilo mee naar huis te nemen. De gedroogde stukken vlees uitzoeken en de boel wordt door de snijmachine gehaald. Je kan ook kiezen voor verschilende soorten game maar wij vinden de normale beef zonder extra smaken toch het lekkerst. In Windhoek aangekomen weer wennen aan de drukte op de weg, en dan valt dat bin thuis nog reuze mee. De gehuurde camping spullen terug gebracht en nog even naar de mall geweest. Ff samen een hamburger gedeeld, bij de KFC kip popcorn gehaald en een healthy shake erbij. Heerlijk dat 'normale' eten. Nu nog even de laatste uurtjes zon pakken op een heerlijk ligbed bij het zwembad van guesthouse Voigtland vlakbij de luchthaven. Eerste vlucht voor morgen al op ingechecked, de tweede vlucht is vanavond aan de beurt om op in checken. Dat is toch het minst leuke van zulke toffe reizen, het is altijd te kort en we zijn kapot omdat we altijd zoveel als mogelijk willen beleven.
Km stand 28171
Net over de 5000 Namibische kilometers met onze Ford feest incl. slib, 2 schades en steenslag in de voorruit maar dat is voor morgen...

• 13 November 2014 - 16:46

Ans:

Hoor je verhalen nog wel, veel succes met de terug reis, net was leuk om te lezen

• 14 November 2014 - 10:48

Jo:

Heerlijk hoor dat genieten van onweer met open raam ;)
    Genoten van jullie verslagen, goeie reis terug en tot volgende week!

Kus, jo

• 14 November 2014 - 10:49

Jo:

Heerlijk hoor dat genieten van onweer met open raam ;)
    Genoten van jullie verslagen, goeie reis terug en tot volgende week!

Kus, jo