Vervolg - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu Vervolg - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu

Vervolg

Door: Roy en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Roy en Anneke

09 November 2015 | Maleisië, Cameron Highlands

Zaterdag 7 november
Om 10:00 uur een boottocht gaan maken over de rivier in een longtail. Lekker in het zonnetje en de wind door de haren. Onderweg apen, grote hagedis en ijsvogels gezien. Halverwege gestopt en stuk door de jungle gelopen. Konden door de hoge waterstand en snelle stroming niet zwemmen. Klein stukje door het water terug naar de boot gelopen en we hadden meteen bloedzuigers tussen onze tenen. Gelukkig kon de bootsman ze vakkundig weghalen. Misschien ook wel fijn dat we niet konden zwemmen, anders hadden we vast onder gezeten. Na terugkomst een lekker drankje gedaan bij een van de floating restaurants en een hapje bij een vrouwtje in het dorpje. Lekker rijst met kip kecap voor maar liefst € 1,- pp. Verder de middag lekker op ons terras zitten lezen en de tassen opnieuw ingedeeld omdat eindelijk onze laatste tas per koerier is gebracht.

Zondag 8 november
Weer weg van deze fijne plek in de jungle. Uitgezwaaid door Marja en haar man. Onderweg in Jerantut getankt en gepind want beide waren leeg. Vandaag een lange reisdag van zo'n 6 uur naar de Cameron highlands. Voor ons gevoel heeft de Garmin ons wel wat om wegen laten zien maar was geen straf om te rijden. Onderweg bij een lokaal tentje een kippensoep en nasi goreng gegeten met beide een lekker lychee sapje. Voor de spotprijs van 1,75 pp. Toen we de highlands inreden werd het steeds drukker en uiteindelijk hebben we bijna 1,5 uur over de laatste 15 km gedaan. Navraag in het hotel leerde dat het Diwali weekend is en de Maleisische Indiers dan vrij zijn en een aantal dagen op pad gaan. Nu zien wij hier alleen Chinezen dus verklaard de drukte niet helemaal voor ons. Is echt een hectische kermis waar we in beland zijn, ff overschakelen dus na de rust van de Taman Negara. Nu kan je hier overal steamboat eten, dat is een chinese fondue in bouillon met lekker veel groenten en ander lekkers maar is toch sate geworden vanavond. Teveel groenten voor die man van mij.

Maandag 9 november
Omdat het hier zo druk is op de weg zijn we op tijd vertrokken naar de Mossy forest. Waarschijnlijk een verkeerde afslag genomen het wegdek de berg op was zo slecht en smal, en ik scheet in mijn broek, maar besloten om om te draaien en terug te gaan. Dan maar geen bomen met mos erop. Op de terug weg bij de Boh Sungei Palas theeplantage een foto gemaakt. Geen rondleiding want de fabriek is dicht op maandag. Vervolgens naar de Cameron Bharat theeplantage gereden en hier wat door de thee struiken gelopen en foto's gemaakt. Hierna naar een aardbeien kwekerij gegaan wat niet echt bijzonder was, eigenlijk een cafe met een paar aardbeien planten. Bij de volgende stop, het zeer Engels aandoende the Smoked house hotel, een high tea met o.a. scones besteld. Omdat je over 2 km. zo'n 25 minuten doet met de auto deze bij ons hotel gezet en gaan lopen naar de boeddistische Sam Poh tempel en hier wierook en een kaars aangestoken voor iedereen die ons lief is en was maar speciaal voor Rob en Jurien voor morgen die beide geopereerd gaan worden. Hierna naar de Healthy strawberry farm gelopen met als beloning een aarbeien shake en aardbeien met chocolade (healthy?) Er was ook een klein tuincentrum bij. Daarna lekker op een terras geploft en van het zonnetje genoten en een lekkere westerse maaltijd gegeten. Vlees voor Roy en salade voor mij omdat wij westerlingen best eens iets anders willen dan rijst en noedels. Voor zo lekker slapen en morgen met gierende banden weg hier. Niet ons ding hier!