Windhoek en Mariental - Reisverslag uit Mariental, Namibië van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu Windhoek en Mariental - Reisverslag uit Mariental, Namibië van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu

Windhoek en Mariental

Door: Roy en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Roy en Anneke

29 Oktober 2014 | Namibië, Mariental

Maandag 27 oktober:
Goede eerste, van de 3, vlucht gehad naar Londen met een extra rondje over het verlichte centrum van Londen. Geweldig zicht op de Londen Eye en de tower bridge helemaal toen de piloot even ging kantelen.

Dinsdag 28 oktober:
Al met al 6 uur geslapen op de vlucht naar J'burg. Hier nog 2 uurtjes gewacht om voor de laatste 2 uur door te vliegen naar onze eindbestemming Windhoek. Op de luchthaven meteen het 'Afrika' gevoel met al die lachende mensen.
Laatste vlucht met BA in een krakkemikkig toestel. Hoge fluittonen bij het opstijgen, leek wel of eea uit elkaar zou vallen. Toen we zaten had ik het vooral erg koud van de airco. Wat bleek, het plafond zat gewoon los waardoor er 'iets' teveel koude lucht het toestel in kwam. Keurig op tijd in het warme Windhoek gearriveerd.
Eerst de auto opgehaald (km stand 23158) wat zoals altijd gepaard gaat met hoop papierwerk. In de auto gestapt en op naar de stad om onze kampeerspullen op te halen. Alles past net in de auto, voor lifters is er alleen geen plek meer op de achterbank ;-) Bij Joe's beerhouse ribs en een Namibische stoofpot met bonen, dadels en maispap gegeten en gezellig zitten kletsen met verschillende mensen. Een leuke ongedwongen plek met mix van lokalen en mensen van over de hele wereld. Tassen zijn gereorganiseerd en zitten met lekker kopje thee aan de rand van het zwembad op een schommelstoel van de zwoele avond te genieten bij Uzuri guesthouse.
Km stand einde dag 23224

Woensdag 29 oktober:
De nodige boodschappen gedaan bij de mall, auto vol geladen en reden om 09.00 uur weg uit Windhoek. Op advies van iedere Namibieganger getankt bij het eerste tankstation al waren het maar 10 liter, je weet nooit wanneer je de volgende tegen komt... Toen we bijna bij Mariental waren zijn we afgeslagen om de Hardapdam te bekijken. Er stond een bord dat het 'under construction' was maar we zijn toch maar doorgereden. Na betalen van NAD 90,- (zo'n € 6,50) voor 2 personen en een auto. Bleek dat het restaurant en de winkel dicht waren maar daar kwamen we toch niet voor. Voor een Kodak moment gestopt bij het meer, wat grotendeels de watervoorziening van Namibie is, toen er een jongen naar ons toe kwam of we de dam van dichtbij wilde bekijken. Zijn er met hem heen gelopen, niets vergeleken bij de Hooverdam maar toch ff leuk wandeltje. Na fooi van $10,- en een sigaret naar de Lapa Lange lodge gereden. Heerlijk drankje gedaan in de schaduw en bij de waterhole gekeken naar de neushoorns. Om 16.30 uur werd het tijd voor de sundowner game drive. Lekker voorin de truck gaan zitten voor het beste zicht en gespot hebben we. Zebra, gnoe, antilope, giraf, springbok, struisvogel enz. Mooie zonsondergang om het feest compleet te maken. Net een heerlijk antilope prutje gegeten met een hele lekkere pompoen stoof. Nog even chillen bij de waterhole die nu verlicht is en straks slapen in onze luxe tent. Morgen gaat het koepeltje voor het eerst de lucht in.
Km stand 23553

De foto's staan vooral op FB, worden genomen met mobiel of spiegelreflex en die kan ik niet uploaden naar onze tab. Die komen hier dus bij als we thuis zijn.

• 29 Oktober 2014 - 21:00

Gaby:

Ik zou nog een paar jerrycans meenemen ;-) Overigens zijn ook de -niet spiegelreflex- foto's op FB heel leuk hoor. Dat jullie al zo snel zoveel wilde dieren gezien hebben, echt top! Veel plezier nog!!

• 29 Oktober 2014 - 23:06

Jurien:

Klinkt als een groot feest! Heerlijk! Geniet ervan....

• 30 Oktober 2014 - 10:55

Rob:

Goed te horen dat jullie het zo naar je zin hebben.
    De foto's zie ik morgen bij Astrid op de smartphone.
    Ze was er enthousiast over en begreep dat jullie al neushoorns gezien hebben.
    Geniet er van en....ik hou jullie in de gaten ( ook zonder smartphone ha ha )!

• 30 Oktober 2014 - 13:42

Jo:

Foto's via Tom gezien, geweldig! Lang onderweg vanuit Nederland maar zeker de moeite waard. Blijf genieten en schrijven;)

• 01 November 2014 - 04:21

Tom:

De foto's al gezien uiteraard en nu even bijgelezen. Klinkt goed!