Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu

Langkawi

Door: Roy en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Roy en Anneke

18 November 2015 | Maleisië, Langkawi Islands

Vrijdag 13 november
De nacht goed door gekomen in onze nieuwe kamer. Na een banaan ontbijt vroeg uit Batu Ferringhi vertrokken op weg naar Georgetown, de eet hoofdstad van Maleisie. Is geen groot eiland dus we waren er zo. Eerst met treintje Penang hill op gegaan waar het binnen 3 minuten na aankomst helemaal mistig werd waardoor er niets meer te zien was van het uitzicht. Na een bakkie en een stukje cheesecake weer naar beneden gegaan. Auto geparkeerd en aantal malls aan de binnenkant bekeken maar behalve een soort poffertjes en sushi niets gekocht. De stad verder lopend verkend, eigenlijk van eettentje naar eettentje gegaan. Heerlijke dingen gegeten en ook eindelijk een chendol tentje, met een lange wachtrij, gevonden die niet was uitverkocht. Heerlijk ijs met bonen, basterdsuiker, jelly en kokosmelk. Rare combi maar heerlijk! In ons hotel Noordin Mews hartelijk verwelkomd, werkelijk alles klopt op deze plek. Wat lekkers op bed met kaartje voor fijne nachtrust, geurkaarsje aan op de badkamer en muggenlamp aan als je 's avonds weer 'thuis' komt. Jammer dat we er maar een nachtje zijn. Nog even bij de paalwoningen gekeken en 's avonds op pad voor nog meer eten bij de hawkers, de eetstalletjes. Tonnetje rond gaan slapen met de wekker op 6 uur ivm inpakken voor de vlucht naar Langkawi.

Zaterdag 14 november
Na een snel ontbijtje met wat fruit en muesli ingeladen en op naar de airport om naar Langkawi te vliegen. Alles ging deze keer gelukkig voorspoedig. Na aankomst de auto opgehaald en boodschappen gaan doen voor de komende ontbijtjes, we zitten erg afgelegen vandaar. Toevallig wordt hier vandaag de Ironman gehouden, hiervoor moet je 3,8 km zwemmen, 180 km fietsen en een marathon lopen. Respect voor de deelnemers want het is hier erg warm. Onderweg hebben we een aantal fietsers zien zwoegen en vanuit de auto maar fijn geknikt als respect. Zitten nu op onze laatste lokatie van deze vakantie in een heel tof strandhuisje op een prachtig en rustig strand. Een heel stuk verderop is er nog een duur resort en verder is er eigenlijk helemaal niets! Zitten aan de sunset kant van het eiland dus optimaal genieten hier! Zijn, lekker dichtbij bij de buren gaan eten een of andere fish and chips tent op het strand. De vis vonden we niet lekker maar de kipschnitsel was heerlijk, zo ook de patatjes. Toen we naar ons huisje terug liepen hoorden we het in de verte al rommelen en hebben vanaf ons bed naar het onweer en de voorbij rasende storm gekeken. Wat kan het hier tekeer gaan zeg.

Zondag 15 november
De storm is gaan liggen en er was weer een blauwe hemel. Lekker lui gedaan op ons strandbed en af en toe een plonsje in de zee. Niet om af te koelen want daar is het water veel te warm voor. Rond 14:30 uur kwam er van 2 kanten een erg donkere lucht aan en hoorden we weer flinke klappen onweer. Zijn gaan douchen en voordat het begon te regenen in de auto gestapt. Er kan hier maar zo 2 km verderop niets aan de hand zijn. Zijn bij een waterval gaan kijken in de buurt waar de lokalen veel gebruik van maken door hier lekker af te koelen en er staan ook gemetselde barbeque's zodat het feestje compleet is. Ideaal vertier voor de zondag! Bij een kraampje onderweg allemaal verschillende dingen lekkers gekocht. Gebakken bananen, soort van mini oliebollen en donuts. Bij restaurant aan de weg nog een mee soep naar binnen geslurpt. Lekker simpel maar zo lekker. Vervolgens naar een Pasar Malam gereden, dat is een markt met van alles en waar tegen etenstijd de boel wordt uitgebreid met heel veel eettentjes. Deze markt is iedere dag op Langkawi maar wel elke dag op een andere plek. Weer van allerlei lekkers geproefd. De kip sate en vooral de saus erbij waren de topper. En zo ook de pannekoekjes met suiker, pinda's en mais. We hadden natuurlijk veel te veel waardoor we een paar dingen doorschuiven naar het ontbijt.

Maandag 16 november
De dag gestart met een strandwandeling richting het Four Seasons resort. En verderop het Tanjung Rhu resort, deze laatste kan je niet zien omdat deze in een baai verscholen ligt. Mooie strand villa's gezien die per nacht ons hele vakantiebudget kosten. Zitten wij dan in ons huisje voor 60,- per nacht mooi aan hetzelfde strand ;-) Op ons gemakkie het overgebleven lekkers van gisteren opgegeten, gelezen en gezwommen. In de avond naar Pantai Cenang gereden omdat Roy bij de mall wilde kijken en we moesten pinnen. We hebben vanmiddag namelijk een insluiper in ons huisje gehad die al ons geld heeft meegenomen, ook die hadden we nog nooit meegemaakt in ons avonturen overzicht. Totaal zo'n 70,- zonde van het geld, maar de paspoorten, creditcards en pasjes zaten er gelukkig nog in. Omdat iedereen zo ongelofelijk lief en behulpzaam geen moment getwijfeld aan de Maleisische medemens dus lagen wij lekker voor ons huisje met af en toe een plonsje in de zee. Hadden de deur niet op slot omdat we de hele dag in en uit lopen en de rugzak die normaal overal mee heen gaat stond op een tafeltje binnen. Eigen schuld dikke bult dus, aangifte maar niet gedaan omdat er weinig te bewijzen valt. Wederom leermomentje. Pentai Cenang overigens mega toeristisch dus daar zijn we snel weg gevlucht om op de avondmarkt, vandaag weer op een andere plek op het eiland ons diner te kopen. Lekkere Nasi Ajam, noedels, 20 kipsate, gevulde pannenkoeken en een drankje en dat voor 11 ringit per persoon, zo'n 2,40.

Dinsdag 17 november
Vandaag met de SkyCab, een hele steile gondel, de Mount Mat Cincang op gegaan. Maar niet naar beneden gekeken omdat het best eng was. Mooi helder weer dus prima uitzicht over Langkawi. Vanuit hier over een pad naar beneden gelopen om lekker bezweet bij de Skybridge te komen. Ze zijn druk bezig om ook hier lijn aan te leggen met een klein treintje maar deze gaat pas in december open. De brug is een mooi bouwwerk om te zien maar ook deze is best eng om overheen te lopen met een diep ravijn onder je. Eenmaal weer veilig beneden naar watervallen gereden waar we via trappen omhoog zijn gelopen om deze te zien. De middag weer voor ons huisje gezeten met de deur op slot deze keer!
Vlak voor de zonsondergang op pad om bij Pia's The Padi te gaan eten. Dit restaurant ligt midden in een rijstveld en de sunsets zijn er beroemd. Bij de auto aangekonen bleken de lichten nog aan de staan waardoor de auto niet meer startte. Nu kijken wij deze vakantie niet meer op van dit soort geneuzel dus een mannetje gezocht met startkabels. Ook weer gelukt en half uur gereden om de accu weer op te laden. Bij het restaurant aangekonen was het inmiddels al donker geworden maar er hing ook veel onweer en bewolking dus de sunset had toch niets geworden. Genoten van een samengesteld menu incl. de drankjes. Een lekkere rendang, kip curry (eindelijk een lekkere curry) en groeten prutje. Ook wel weer eens fijn op een normale stoel met tafellinnen te eten. Voldaan ons mandje in.

• 18 November 2015 - 12:53

Ans:

Leuk om het weer te lezen, heel veel plezier nog en doe de lichten uitende rugzak dichf