Penang - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu Penang - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu

Penang

Door: Roy en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Roy en Anneke

12 November 2015 | Maleisië, Penang

Dinsdag 10 november
De Cameron highlands verlaten en op weg in onze bolide voor 3 uurtjes tuffen naar het eiland Penang. Dit kleine eiland is verbonden met het vasteland dmv 2 bruggen. Het zijn er 2 omdat de ene altijd vast staat. Heel logisch om dan gewoon even een nieuwe erbij te bouwen van een paar kilometer. In de toekomst gaat er ook nog een tunnel onder water komen en misschien zelfs een kabelbaan. Op het eiland aangekomen naar vissersdorp gereden en een lekkere gegrilde vis gegeten aan het water. Per ongeluk heb ik Roy zijn telefoon laten vallen waardoor zijn scherm aan gruzels ligt, door de warmte wordt zijn hoesje groter en gleed er pardoes uit. Rond 14:30 uur, met bevende handjes van de super steile berg op rijden, in het fantastische Malihom hotel aangekomen. Omdat we de enige gasten waren mochten we kiezen tussen 'ons' huisje wat over de groene heuvels en zee uitkijkt met een openlucht ligbad met dito uitzicht en een mooie zonsondergang. Of een groter en duurder huisje wat uitkeek over de stad. Omdat groter niet altijd beter is lekker in de thuis uitgekozen hut gebleven. Bij het zwembad gelegen, zonsondergang vanaf het balkon bekeken en 's avonds romantisch getafeld terwijl ik, ondanks 3 lagen Deet, werd opgevreten door de insekten. Ondanks de slechte wifi bericht gekregen dat de operatie van Rob geslaagd was. Gelukkig want is niet fijn om dan zo'n eind weg te zijn.

Woensdag 11 november
Werd wakker van geritsel in de kamer wat een kikker bleek te zijn. Poging om deze te verwijderen mislukte omdat hij onder het bed bleef zitten. Maar zo gelaten en weer in slaap gevallen. Lekker ontbeten met vers fruit, een eitje naar keuze en een goede capuccino voor Roy wat hier zeldzaam is. Toen we klaar waren kregen we bericht dat de auto met een lekke band stond. Verhuurder gebeld en we moesten naar een garage. De jongens in het hotel waren zo lief om de thuisbrenger eronder te zetten, al gingen ze met de krik bijna door de bodemplaat. Toch nog even bij het zwembad gezeten in het zonnetje en ons ook vandaag weer afgevraagd waarom deze vakantie met zoveel gezeik gepaard gaat. Met knikkende knieen de berg weer af gereden op naar de Maleische Kwik fit. Het is zo smal, steil en bochtig dat ze met een systeem werken met waarschuwings lichten zodat er maar 1 auto op de weg kan. Zolang de lichten knipperen moet je wachten. Band was gelukkig redelijk snel gepiept. Schroef eruit, plug erin en 2,25 afgetikt. Op naar Batu Ferringhi in het noorden van Penang. Ingechecked bij het hotel, de was bij de laundry service gedeponeerd en bij het zwembad geploft. Weer genoeg avontuur voor een dag.

Donderdag 12 november
Vroeg wakker, mede door de vreemde geur op de kamer. Dacht dat het van de airo kwam maar de muur achter het bed bleek zeiknat. Ben maar gaan sporten omdat er hier een gym is wat ook wel weer eens even lekker was. Bij terugkomst de balkon deuren open gezet in de hoop dat het vocht en muffe lucht weg zou gaan en lekker op een ligbedje bij het zwembad gaan hangen. Een voetreflex en full body massage genomen van een uur voor de nodige ontspanning. Volgens de beste man Ricky 'magic hands' 001 was ik wat gespannen in rug, nek en schouders, had last van mijn maag, mijn doorbloeding kon beter, had regelmatig hoofdpijn en had een iets te hoog cholesterol. Moest ook geen rood vlees eten en had 2 kinderen. Geen handlezer maar een voetlezer! Hij wist wel meteen de gevoelige plekken beet te pakken om deze even flink onder handen te nemen. Verder de hele dag van het zonnetje genoten. Toch maar even aangegeven bij de receptie dat er iets op de kamer niet goed gaat en er vast een leiding lekt of wat anders want de muur werd steeds natter. Zetten ze de airco vol aan, wat niet echt gaat helpen natuurlijk. Maar blijven klagen dat zo'n schimmelkamer niet heel gezond slapen is, en ik volgens Ricky al genoeg klachten had, waardoor we nu in een andere kamer zitten. Morgen vrijdag de 13e... Wij zijn benieuwd ;-)

• 12 November 2015 - 16:02

Ans :

Nou alles wat tegen kan zitten lukt bij jullie, toch lekker blijven genieten!!!!
    Groetjes van Piet en Ans