Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu

Miami

Door: Roy en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Roy en Anneke

03 November 2012 | Verenigde Staten, Miami

Vanmorgen vroeg wakker en klein stukje gaan hardlopen op het strand en de boulevard, was erg tof. Daarna even in de relaxmodus en samen over het strand gelopen met de voetjes in het water. Lekker ontbijtje gescoord onder het genot van een vrachtwagen die de beerputten even kwam legen, was wat jammer...
Na ons maal hebben we tegen betaling een fiets 'uit de muur' getrokken en zijn richting Downtown gaan fietsen. Was erg tof alleen toen we op de highway beland waren gingen de auto's best snel langs ons heen. Het fietspad was 'even' opgehouden en we moesten de weg sharen... Maar een veiliger heenkomen gezocht naast de weg op de stoep leek ons wat beter :-) Was een mooie tocht en weer veel te veel luxe gezien in de vorm van huizen en jachten in het kwadraat. Er zaten 2 pittige beklimmingen van bruggen in onze tocht maar met Evert van club Virtual op onze netvliezen ging het fluitend. Evert is de spinning meneer op de schermen als we spinning doen in de sportschool. Einddoel was little Havanna maar dat hebben we niet gehaald omdat de fietsen na 2 uur terug moesten. Gaan we op de laatste dag Miami dan maar doen.
's Middags lekker op terras gezeten en in het zonnetje. En via internet een poging gedaan de aangeschafte Sunpass te activeren zodat we over de tolwegen kunnen rijden en het saldo automatisch van de Visa wordt afgeboekt. Na een uur gepruts op internet beneden bij de lobby een gratis nummer gebeld en geholpen door een alleraardigste meneer die de kaart heeft geactiveerd voor ons. Het aankoopbedrag van $5,- wordt terug gestort wat de kaart gratis maakt. Mocht er nog saldo op de kaart staan aan het einde van de rit dan storten ze ook dit retour na een belletje. Verder is Miami voor Amerikaanse begrippen best aan de prijs dus deze meevaller was welkom :-) Om 18.00 uur begon de culinary food tour waar we ons voor hadden opgegeven. Eten op plekjes waar de gemiddelde toerist niet komt. Dat is een aanrader wat hebben wij lekkere dingen gegeten met een super leuke gide. Cerviche (vis gegaard in zuur), een drankje van bier met een soort energiedrank (zelfs ik vond het lekker) met een empanada en een platte bananenkoek met vlees en hele hete saus. Daarna Cubaans in de VIP room gegeten bij het restaurant van Gloria Estefan rijst, gebakken banaan, knoflookbrood, knoflook mojo en een vlees pruttelpotje. Daarna koffie die ook ik lekker vond. Toen bij een Tjechische chef een amuse en een aardbeien ijsje gemaakt mbv stikstof. Moleculair koken heet dat. Joodse koekjes bij een ander tentje en een Italiaanse ijs toe. Bommetje vol en geen voeten meer over. Eigenlijk wilde we nog naar Key Biscane voor een avond foto van downtown maar zijn kapot en gaan lekker slapen. Ook op de laatste dag dan maar? Wat een indrukken allemaal weer, de ferrari's, lambourgini's en andere speeltjes vliegen je om de oren evenals de zwervers, hippies, zwaarlijvigen en hardlopende anorexia skeletten. USA, land van uitersten.