Meritt Island wildlife refudge - Reisverslag uit Titusville, Verenigde Staten van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu Meritt Island wildlife refudge - Reisverslag uit Titusville, Verenigde Staten van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu

Meritt Island wildlife refudge

Door: Roy en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Roy en Anneke

08 November 2012 | Verenigde Staten, Titusville

Vanmorgen Tom en Jolanda uitgezwaaid en daarna ook ons super huis in Clermont verlaten. Nog een stop gemaakt bij de M&M's winkel in de Florida mall waar ze zoveel verschillende spullen hebben met m&m's erop en alle kleuren van de regenboog m&m's. Heel goed van onszelf geen gekleurde rakkers gekocht of ter plaatste gegeten :-). Daarna richting Meritt Island wildlife refudge gegaan, een natuurpark met vele soorten wilde dieren oa ook slangen en bobcats. Dit ligt in hetzelfde park als Cape Canaveral (waar de raketten worden/werden gelanceerd) Best een rare combinatie vinden wij. Met de verrekijker en telelens op pad dus. Eerst een 'boardwalk' wandeling gedaan en daarna vele auto routes in het park, lekker Amerikaans dus. Heel veel vogels gezien, een hele mooie met een blauw hoofdje en andere kleuren, volgens omstanders heel speciaal. Ook ijsvogels, beo's, verschillende reigersoorten, roofvogels en andere voor ons niet te definieren exemplaren. Ook flamingo's, en ik ook een gordeldier. De manatees waren helaas niet bij het uitkijkpunten en ook de alligators waren ff vertrokken. Ook de eagle niet gespot, wel een nest. Jammer!
Gaan nu lange broek en trui weer aandoen want het is gewoon koud 's avonds, 10 graden en daar hadden we geen rekening mee gehouden dus het enige vestje wordt veelvuldig gebruikt zullen we maar zeggen. Zijn gaan eten bij Dixies seefood in Titusville waar we gisteravond bivak hebben gehad. Zat een dronken vent aan tafel met zijn vrouw net een paar kilo snowcrabs voor hun dus was erg vermakelijk. Ik heb goed opgelet hoe ze te kraken e.d. zodat ik hopelijk de volgende keer beter weet hoe ze te eten. Het zijn mega lange krabbenporen die je met een knijper moet breken om vlees eruit te halen. Ze zijn erg lekker. Het is momenteel half zes 's ochtends en ik ben weer eens vroeg wakker, da's best balen. Verder loopt alles voorspoedig en vermaken we ons prima, ook een hoop Amerikanen die benieuwd zijn dus vele praatjes met ze. Eerste week zit erop, nog 2 te gaan.

• 09 November 2012 - 12:24

Rudolphzonnevylle:

Klinkt allemaal erg goed! Veel plezier de tweede week!!

• 09 November 2012 - 20:38

Jo:

Hallo vriendjes, zijn weer heel huids thuis, voorspoedige reis gehad, geen oog dicht gedaan in het vliegtuig maar dat was te verwachten, zit nu op de bank tegen de slaap te vechten, zal nog wel een strijd worden.
    Blijf jullie volgen, lieve schatten nog veel plezier!
    Kus, jo