St. Augustine en Ocala NF - Reisverslag uit Ocala, Verenigde Staten van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu St. Augustine en Ocala NF - Reisverslag uit Ocala, Verenigde Staten van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu

St. Augustine en Ocala NF

Door: Roy en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Roy en Anneke

10 November 2012 | Verenigde Staten, Ocala

Voor de verandering maar weer zo'n lekkere yoghurt gescoord en weer gewinkeld, de laatste keer als het aan mij ligt. Ook een grotere tas gekocht voor de terugweg. Ook al is het allemaal veel duurder geworden hier, het is nog steeds goedkoper dan thuis. En gelukkig shoppen we met een goede reden want onze oude kleedjes zijn te groot geworden. Hierna met gierende banden richting het historische centrum van Saint Augustine waar we hebben rondgelopen, het doet heel Engels aan met oude huizen. Het was gezellig druk in het stadje want er was een piratenfestival, overal liepen er verkleede mensen en bij het fort (met gratis entree dit weekend) werd er een kanon afgeschoten wat wederom een aanslag op de oren was want we zaten wel heel dichtbij. Nog even langs de kade gewandeld en uitgewaaid voordat we naar Ocala national forest zijn gereden. Hier bij Juniper springs de bron bekeken, fraai maar niet heel bijzonder. Omdat we teveel andere dingen hadden gedaan helaas geen tijd meer om te kanoen of een mooie wandeling te maken in bear country, ze noemen dit zo want er zitten zwarte beren in dit bos. Omdat het zaterdag is zaten de campgrounds ook helemaal vol en hebben we veel mensen gezien die aan het jagen waren geweest, geen idee waarop overigens. Vanavond een lekkere salade gegeten bij Cody's waar de vloer vol lag met pinda schillen die op tafel stonden. Morgen 05.15 uur op want we gaan met manatees zwemmen.