Manatees - Reisverslag uit Homosassa Springs, Verenigde Staten van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu Manatees - Reisverslag uit Homosassa Springs, Verenigde Staten van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu

Manatees

Door: Roy en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Roy en Anneke

11 November 2012 | Verenigde Staten, Homosassa Springs

Vandaag wekker gezet om 05.15 uur want we moesten nog een stuk rijden naar Silver springs waar onze boot om 08.00 uur vertrok om met de manatees te gaan zwemmen. Er was nog een Duits stel aan boord, ons in van die heerlijke wetsuits gehesen en snorkels en off we went. Met van die tubes konden we blijven drijven en genieten van de manatees. Het was fantastisch om ze naar je toe te laten komen want ze zijn heel nieuwsgierig. Het mag beslist niet dat je naar hun toe gaat want het zijn gewoon wilde dieren natuurlijk. De man van de tour heeft diverse foto's onder water genomen. We hebben geboekt bij www.manateesinparadise.com omdat het kleinschalig is en ze de dieren als prioriteit hebben ipv de toeristen. Een aanrader voor een ieder die deze kant op gaat. (we noemen geen namen...)
Ook nog bij een spring gesnorkeld maar na de manatees natuurlijk minder leuk. Na afloop bij Granny's een home cooked breakfast gescoord en naar Homosassa gereden voor het wildlifepark. Omdat het vandaag Veteransday is was de toegang gratis, wat een bofferds! Veteransday is een dag om de soldaten te eren die in de oorlogen hebben gevochten ter bescherming van de USA. Ze hebben er zelfs vakantie voor. Het was een leuk park met veel verschillende dieren die in Florida voorkomen, alles in een mooie omgeving. Omdat het hotel naast het park zit, en een zwembad heeft, hier nog even heerlijk genoten van het zonnetje. Waren we na alle avonturen ook wel even aan toe.

• 12 November 2012 - 22:50

Jo:

Geweldige ervaring lijkt mij... Blijf genieten van alles dat nog komen gaat... Enne Roy beterschap, niet echt 'prima piet'!

Gr. Jo