Disney en winkelen - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu Disney en winkelen - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Roy en Anneke - WaarBenJij.nu

Disney en winkelen

Door: Roy en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Roy en Anneke

06 November 2012 | Verenigde Staten, Orlando

Maandag zijn we de hele dag in Disney geweest. Vanaf het moment dat je binnen komt ben je in een andere wereld en wordt iedereen weer een beetje kind. We zijn meteen naar Splash Mountain (een boomstam waar je in zit, die een waterval afgaat) gegaan en de wachttijd was niet zo lang dus zijn we deze meteen gaan doen. We pakte de volle laag dus waren zeiknat. Voor Thunder mountain (een achtbaan) meteen een fast pass voor gehaald zodat ook voor die attractie we niet lang hoefde te wachten. Als je een fast pass haalt krijg je hier een tijd op dat je kan terug komen zodat je niet in de rij hoeft te wachten. Verder de parade gezien, rest van het park en attracties. .'s Avonds de lichtjesparade en het vuurwerk gezien wat beide fantastisch was. De dag was super leuk maar jammer genoeg voorbij gevlogen.

Vandaag werden we wakker met regen maar gedurende de ochtend klaarde het gelukkig weer op. Roy heeft tussen de regendruppels nog even een plons gemaakt in het zwembad omdat we die bij het huis hebben. Het zwembad is niet verwarmd dus het was een frisse start.
Daarna zijn we bij een outlet mall gaan winkelen en hebben we de creditcard maar flink laten rinkelen. 's Middags bij een Ierse pub wat gedronken. De wat domme blonde dames achter de bar hadden een prima voorgevel en er was Manchester - Ajax op de schermen dus Roy was in zijn nopjes. Na ons happy hour drankje naar de midgetgolf baan gegaan om de verjaardag van Jolanda te vieren. Niet zoals in Nederland maar in een geweldig aangelegde omgeving, Pirates cove adventure golf, erg grappig. 's Avonds bij BB King ribs gegeten en naar een band geluisterd. In Memphis ook al met mijn moeder hier geweest en nu ook BB in Orlando gedaan. Horen net dat Obama wederom is verkozen als president. Voor Europa en de USA een goede zaak. Je merkt in dit deel van Amerika ook echt dat het hier beter gaat dan bv. 2 jaar geleden. Er wordt weer gebouwd en bij winkels gevraagd om werknemers. Het geeft in ieder geval de indruk dat Amerika uit een dal aan het klimmen is na de crisis en het is fijn dat Obama zijn klus kan afmaken voor de komende 4 jaar.
Gaan nu lekker slapen.